HE FYSION Osteopaatit

Varaa aika osteopatiaan

Sattuuko osteopaatin antama hoito?
Mikään hoitomuoto ei aiheuta kipua oikeaoppisesti tehtynä.
Lihasten käsittelyssä saattaa tuntua niin kutsuttua "makeaa kipua", mutta kohtuutonta kipua asiakkaalle ei ole missään nimessä tarkoitus tuottaa.
Mistä manipulaatiossa kuuluva "napsahtava" ääni tulee?

Kun nivelkapselissa vapautuu kohonnut paine, päästää se napsahtavan äänen.

Ilmiötä voidaan verrata shamppanjapullon korkin aukaisuun. Äänellä ei kuitenkaan ole oleellista merkitystä hoidossa.

Onko manipulaatio turvallista?

On. Koulutettujen osteopaatin suorittama manipulaatio on harkittua ja turvallista hoitoa.

Hyvällä kliinisellä tutkimuksella ja haastattelulla taataan turvallinen hoito.

Kannattaako hoitoon tulla heti kun sattuu vai otanko ensin kipulääkekuurin?

Mitä nopeammin vaivasi tutkitaan, sitä helpommin se saadaan hoidettua.

Osteopatia toimii kuitenkin aina perinteisen lääketieteen tukena.

Minulla on lähete fysioterapiaan? Voinko hyödyntää sitä osteopatiaan?

Tähän tulee vastaus heti, kun saadaan varmistus oikeasta toimintamallista.

Ortopedinen Osteopatia

Ortopedinen osteopaatti on tuki- ja liikuntaelinvaivojen asiantuntija. Osteopaatin tärkein tehtävä on löytää oikea syy asiakkaan vaivoihin.

Osteopaatit käyttävät työssään noin 800 länsimaisen lääketieteen kliinistä testiä, joiden avulla he pystyvät diagnosoimaan haastavimpienkin vaivojen taustalla olevat syyt.

Tutkimalla Osteopaatti tunnistaa myös mahdollisen jatkohoidon tarpeen. Osteopaatin työn perusta on tarkka haastattelu ja kliininen tutkiminen. Jokainen hoitokerta dokumentoidaan. Osteopaatti osaa myös ohjata jatkotutkimuksiin aina tarpeen niin vaatiessa.

Osteopaatilla on laaja ymmärrys ihmisvartalon anatomiasta ja toiminnasta. Hän on perehtynyt keskus- ja ääreishermoston toimintaan ja käyttää työvälineenään kliinisiä neurologisia testejä.Ortopedisella osteopaatilla on myös radiologista tuntemusta etenkin vammojen, instabiliteetin ja mahdollisten muiden sairauksista johtuvien muutosten osalta.Osteopaatti tunnistaa eri ikäkausiin liittyvät luuston muutokset, leikkauksen jälkeläiset kuntoutuksen tarpeet sekä urheilu- että työperäiset vaivat.

Osteopaattinen hoito

Ihminen on äärimmäisen monimutkainen ja moniulotteinen, toiminnallinen kokonaisuus. Osteopaatit ymmärtävät, että kaikki vaikuttaa kaikkeen!

Hoitajana osteopaatilla on käytössään monipuolinen tekniikkavalikoima. Hoito koostuu erilaisesta pehmytkudosten hoitotekniikoista, nivelten mobilisaatiosta ja manipulaatiosta sekä asiakkaan oman kuntouttavan harjoittelun ohjaamisesta.

Osteopatiassa nivelongelmia hoidetaan pehmeillä ja rauhallisilla mobilisaatiotekniikoilla kivun lievittämiseksi ja/tai liikelaajuuden palauttamiseksi.

Tarvittaessa potilaalle voidaan suorittaa manipulaatiohoito eli kohdistettu, tarkkarajainen impulssi. Koulutetun osteopaatin suorittama manipulaatio on turvallinen ja kivuton hoitomuoto.Asiakkaan oman kuntouttavan harjoittelun tavoitteena on tukea kehon omaa paranemisprosessia ja estää mahdollisten uusien oireiden syntyminen.

Oma harjoittelu koostuu erilaisista liikeharjoituksista, lihasten venytyksistä ja nivelten itsemobilisaatioista.
Pehmytkudostekniikkoina osteopatiassa käytetään hierontaa, triggerpainantaa ja lihaskalvotekniikoita.

Ortopedinen osteopaatti on erikoistunut tutkimaan sekä hoitamaan mm.:

• ​akuutit tai krooniset selkäkivut
  • raajojen puuttumiset ja säryt
  • päänsärkyoireet
  • niska-hartiasäryt