Varaa aika fysioterapiaan

Fysioterapia ja kuntoutus

Fysioterapia on terapiaa, jonka keskeisenä tavoitteena on ylläpitää ja parantaa ihmisten toimintakykyä ja liikkumista.

Kinesioteippaushoidot - "Millainen olo sinulle tulee, kun kipu vain häviää?"

Kinesioteipin ja kinesioteippauksen avulla pystytään poistamaan tehokkaasti kiputiloja, parantamaan nivelten liikkuvuutta, ohjaamaan lihasten ja nivelten liikeratoja sekä nopeuttamaan vammautuneen kudoksen paranemista. Kun kinesioteippaus yhdistetään hierontaan, niin tulokset ovat yksinkertaisesti mykistäviä.

Askel- ja alaraaja-analyysit

HE FYSIOSSA askel- ja alaraaja-analyysit tehdään hyödyntäen kahta eri menetelmää.

Ensimmäiseksi jalkaterän kunto tarkistetaan painelaudalla, jolla pystytään tutkimaan jalkaterä niin staattisessa seisonnassa kuin dynaamisessa askelluksessakin.

Tämän lisäksi alaraajat tutkitaan hyödyntämällä Footbalancen kehittämää järjestelmää.

Mahdollisten yksilöllisten tukipohjallisten tekemiseen hyödynnetään Footbalancen Medical -sarjan aihioita.

CryoTerapia -huippukylmähoidot

Huippukylmä -hoitoa on annettu ihmisille (erityisesti urheilijoille) jo yli 20 -vuotta. Meidän tavallisten suomalaisten saataville se on tullut kuitenkin vasta aivan viime vuosina.

Huippukylmä hoidossa käytetään kylmäpistoolia, jolla pystytään "ampumaan" -78C suihke suoraan kivuliaalle alueelle. Hoito on täysin kivuton sekä turvallinen.

Mihin ja miten huippukylmä -hoito toimii?

Huippukylmä -hoidon aikaansaama ThermalShock vaikuttaa mielialaa sääteleviin aivojen välittäjäaineisiin serotoniiniin ja dopamiiniin

Kylmän vaikutuksesta ihonalaiset kylmäreseptorit aktivoituvat. Ne välittävät aivojen hypotalamukseen, lämmönsäätö-keskukseen tiedon kylmäaltistuksesta. Sympaattinen eli tahdosta riippumaton hermosto reagoi. Noradrenaliinia erittyy, ja sen vaikutuksesta ihon pintaverisuonisto supistuu.

Aivolisäkkeestä vapautuu betaendorfiineja, jotka saavat aikaan mielihyvän tunteita ja lievittävät kipua

Hypotalamuksen hormonit lisäävät aivolisäkkeen hormonituotantoa, mikä taas tehostaa esimerkiksi lisämunuaisen ja kilpirauhasen toimintaa. Lisämunuaisesta erittyy adrenaliinia ja kortisolia.

Fysioterapia-palvelut, Askelanalyysit ja CryoTerapia ovat saatavilla Hakaniemen toimipisteessä.