Tehokkain luonnollinen suorityskykyä ja hyvinvointia parantava asia?

Ja valitettavasti suurin osa meistä laiminlyö tämän täysin.

Arvaatko jo mistä on kyse? Jos et, niin voin antaa pari vihjettä lisää...

Joka ikinen kerta kun olen huomannut olevani jo pidempään todella ärtynyt ja keskittymiskykyni on täysi nolla, niin olen laiminlyönyt tämän kokonaan.

Joka ikinen kerta kun olen huomannut painoni vain nousevan, vaikka mielestäni liikun koko ajan ja syön kohtuullisen järkevästi, niin olen laiminlyönyt tämän kokonaan.

Joka ikinen kerta kun olen huomannut, että en tahdo jaksaa tehdä treenejä kunnolla, enkä tahdo millään palautua edes kevyistä treeneistä, niin olen laiminlyönyt tämän kokonaan.

Ja joka ikinen kerta kun olen huomannut ruoka- ja napostelunhaluni vain kasvavan ja samaan aikaan seksihalujen latistuvan, niin olen laiminlyönyt tämän kokonaan.

Voisin luetella vielä pitkän liudan muita oireita (ja näin teen vielä myöhemmin tämän ohjelman aikana), mutta taidat jo tietää mistä on kyse. Puhun siis unesta.

Väitän, että suurin osa meistä ymmärtää riittävän unen tärkeyden. Silti todella iso osa meistä ei anna itselleen edes pienintä mahdollisuutta kunnollisista yöunista nauttimiseen. Yksi isoimmista syistä tälle on erilaisten päätelaitteiden käyttäminen joka ilta aina nukahtamiseen saakka.

Katsomme televisiota pitkälle iltaan ja otamme sitten vielä kännykän mukaan sänkyyn, jotta voimme katsoa viimeiset sosiaalisen median päivitykset.

Voimme nukkua tämän jälkeen kellon mukaan reippaat 7 tuntia, mutta itseasiassa laadukasta unta saamme vain muutaman hassun tunnin verran. Ja tällaisena yönä emme ehdi palautua edellisen päivän rasituksista. Emme fyysisesti emmekä henkisesti.

TEHTÄVÄ SEURAAVAKSI SEITSEMÄKSI ILLAKSI:

  • Lopeta eri näyttöpäätteiden (tv, tietokone, kännykkä) katsominen vähintään tuntia ennen nukkumaan menoa.
  • Älä ota kännykkää mukaan sänkyyn. Jätä se ihan toiseen huoneeseen.
  • Jos kaipaat jotain tekemistä vielä ennen nukahtamista, niin lue ihan perinteistä kirjaa. Ja mieluummin täysin fiktiivistä kirjallistuutta. Tietokirjallisuus saattaa stimuloida aivojasi ja unen laatu heikkenee.
  • Tavoittele vähintään 7 tunnin yönia. Mieluummin lähemmäs 8 tunnin unia.
  • Tarkkaile omaa vointiasi ja vireystasoasi koko viikon ajan. Saatat yllättyä!

Olisiko aika varata aika kunnon hierontaan?

Tiesitkö, että säännöllisellä hieronnalla on erittäin suuri positiivinen vaikutus unen laatuun? Oikeaan aikaan toteutettu hieronta auttaa sinua myös nukahtamaan helpommin.

Mitä jos hieroja tulisi sinun työpaikallesi?

Tarjoamme hieronnat työpaikoille avaimet käteen -periaatteella. Tilaa meidät paikanpäälle vaikko jo täksi päiväksi! Tai sitten sovitaan säännöllisista hieronnoista.